Ile kosztuje transport?

Samolot
Ceny specjalistycznych usług z sektora: transport i spedycja określane są na zasadzie stawek tzw. umownych, które możemy negocjować. Możliwe jest też wynegocjowanie ceny taryfowej.

Firmę przewozową jeśli chodzi o ceny umowne wyróżniają trzy jej formy. Mówimy tu o ryczałcie spedycyjnym, stawkach czynnościowych jak i prowizji spedytorskiej. Taksa spedytorska charakteryzuje się tym, że jest stawką negocjowaną, która ustalana jest w momencie zawarcia umowy spedycyjnej.
Statki
Źródło: http://sxc.hu/

Charakteryzuje się tym, że nie zawiera żadnej dokładnej kalkulacji. O jego wysokości decydują takie elementy jak rozmiar przesyłki a także jej podatność transportowa jak i zakres dodatkowych funkcji, które muszą być brane pod naszą uwagę w trakcie transportu.

Ceny czynnościowe zaś są stawkami, które są przydzielone ściśle określonym czynnościom spedycyjnym. Stąd też bywają one taryfowane i po pewnym czasie ich cena bywa, że ulega zmianom. Taryfy stawek czynnościowych bardzo często są ogłaszane przez duże przedsiębiorstwa funkcjonujące na rynku transportowym – Zobacz więcej: http://www.transportzchin.pl/pl/cennik/36. Tutaj trudno jest zleceniodawcom negocjować stawki zlecenia, albowiem jest to nieekonomiczne.

transportzchin.pl
Źródło: http://sxc.hu/

Ostatnim typem stawek umownych są prowizje spedytorskie. Są one stosowane w momencie, gdy dochodzi do ujawnienia wartości transakcji handlowej. W takich sytuacjach mowa jest o tym, że spedytor bierze czynny udział w danej operacji gospodarczej. Wówczas to jego prowizja w znacznym stopniu jest zależna do tego jak przebiegł cały proces przewozu. W takiej sytuacji jego motywacja jest jeszcze bardziej silniejsza, i przez to przykłada on wiele więcej starań do tego, ażeby proces przebiegł płynnie oraz bez jakichkolwiek trudności.

Dobre firmy spedycyjne w Polsce mają olbrzymie perspektywy. Bierze się to z uwarunkowania Polski. Polska położony jest w centrum Europy. Powoduje to, że może bez obaw odgrywać funkcję pośrednika między państwami Europy Zachodniej, a krajami Wschodniej europy. Polska ma ku temu zdecydowanie największe predyspozycje, gdyż jest bez wątpienia największym jak i najludniejszym państwem Europy Środkowo-Wschodniej. Firmy spedycyjne już dzisiaj dobrze wykorzystują swoją potencjalność w tejże kwestii.