Jak ważna jest w praktyce geometria roweru?

Rama, 2 koła i coś, aby energię rowerzysty zmienić w moc, która pcha rower do przodu – ta ogólna koncepcja roweru nie przemieniła się od niezwykle dawna. Jednak do takich podstaw w odniesieniu do tego, jak jest skonstruowany rower oraz jak wybrać ten właściwy, należy wspomnieć ponadto kilka faktów, które przyniosły ostatnie lata.
Mimo wdrożenia kolejnych elementów, które podnoszą efektywność jazdy, rower górski nadal przynosi na myśl konstrukcje, jakie tworzyli konstruktorzy początkowych rowerów.

transport

Źródło: http://environmental.kingspan.pl/
Wiele rozwiązań, które zaproponowała logika już na początku rozwoju rowerów górskich okazała się tak uniwersalna, że rzeczywiście trudno było ją zastąpić czymś innym. Tego typu aspekty jak przykładowo pedały, siedzisko czy odpowiednia geometria kół pozostały przecież niezmienne.

Różne nowe nurty niezwykle zmieniają przykładowo sferę kolarstwa profesjonalnego, ale z punktu widzenia amatora odnośnie jednośladów relatywnie mało skomplikowanych, pewne rozwiązania są nadal nie zmodyfikowane. Niezależnie od tego, czy rower jest wyprodukowany w 1993 czy 2017r., turystyczny nadal na pewno znajduje się między dwoma wartościami tego typu jak kąt rury 73 st. oraz kąt wyprzedzenia widelca 71 stopni.

Może zainteresują Cię także podobne wpisy (https://ulpa.com.pl/kategoria-produktu/maty-przemyslowe/wykladziny-i-chodniki-przemyslowe/) na opisywany temat? Jeżeli tak, to przejrzyj je i zdobądź nowe informacje na to zagadnienie.

Ważna jest tutaj geometria. Mimo faktu, że rama dwukołowego pojazdu to w rzeczywistości dwa trójkąty, to ich wzajemny układ oraz ich proporcje bardzo się zmieniają w zależności od chociażby używania roweru. Jego rozmiar w najbardziej typowej szkole zawsze był określany w centymetrach.

Takie ujednolicenie na różnorodnych rynkach wprowadzono dlatego, że dla przykładu w USA obywatele takiego kraju nie znają najczęściej wykorzystywanych w Europie jednostek miar.
Tags:  , , ,