Za tym pojęciem kryje się mnóstwo czynników, ale wszystkie mają taki sam cel – zatrzymanie klienta i przekonanie go do kolejnego skorzystania z usług firmy albo zakupu jakiegoś produktu. W międzynarodowych korporacjach są nawet osobne działy zajmujące się tylko tą dziedziną.
Działania są zróżnicowane. Wszelkiego typu karty stałego klienta, zniżki przy kolejnym zakupie czy ciekawe programy lojalnościowe. Wszytko to robi się po to żeby przekonać klienta do ponownego podjęcia współpracy. Najczęściej spotykamy karty służące zbieraniu punktów, choćby na stacjach benzynowych, w sklepach odzieżowych czy w restauracjach. Zwykle są to znane sieciówki. Spotkać też można karty, na których zbieramy kolejne pieczątki. Po uzbieraniu konkretnej ich liczby dostajemy prezent lub nie płacimy za usługę. Takiego typu rozwiązanie można spotkać na przykład w salonach kosmetycznych.
Najważniejsza jest jakość

Oczywiście same programy lojalnościowe >>tutaj<< nie pozwolą na osiągnięcie zamierzonych efektów. Wyłącznie, jeśli usługa albo produkt są na wysokim poziomie, mamy szansę na powodzenie takiego typu przedsięwzięć. Gdy firma niewłaściwie traktuje swoich klientów lub oferuje towary złej jakości, żaden program lojalnościowy nie spowoduje powrotu klientów albo zwiększenia sprzedaży. Trzeba mieć to w pamięci.
Najnowsze komentarze