Kilka porad dla młodych autorów, którzy pragną wydać swoją pierwszą książkę.

Każdy młody pisarz chciałby, żeby jego twórczość była czytana przez rzesze czytelników. Lecz droga do tego wcale nie jest łatwa, o czym miało się już okazję przekonać wielu początkujących pisarzy. Dotarcie do większego grona odbiorców wymaga nie tylko odpowiedniego stylu pisania, lecz także trochę szczęścia, za całą pewnością ciężkiej pracy i wielkiego samozaparcia.

rękopis

Autor: 24oranges.nl
Źródło: http://www.flickr.com
Początkiem, od jakiego trzeba zacząć przy próbie podbicia literackiego rynku jest przede wszystkim napisanie swojego dzieła. To można robić w zaciszu swojego mieszkania, dopieszczając każde słowo aż do uzyskania planowanego rezultatu. Jednak nawet jeśli się jest pewnym swoich umiejętności, to trzeba tak opracowaną książkę przekazać do weryfikacji profesjonalnemu redaktorowi językowemu lub korektorowi. Umożliwi to poprawienie pewnych błędów i niedociągnięć, jakie by mogły być później zauważone przez czytelników. Mając już w pełni przygotowany materiał trzeba będzie znaleźć możliwość jego opublikowania, tak aby dzieło mogło trafić do odbiorców.

pisarz

Autor: Larryb Writer – zExposure Photography
Źródło: http://www.flickr.com
Dla początkujących, młodych autorów wydanie własnej książki nie jest łatwym zadaniem. Możliwości są w praktyce, jedna to zrobienie tego swoim kosztem, a druga znalezienie jakiegoś wydawnictwa, które weźmie to na siebie, ale w zamian otrzyma część zysków ze sprzedaży. W pierwszej opcji konieczne jest wyłożenie swoich środków, a nawet przy niedużych nakładach trzeba się liczyć z dość znacznymi kwotami. Przy opracowaniu książki bierze udział kilka osób, jakim należy zapłacić, poza tym dochodzą koszty wydrukowania i dalszej dystrybucji. Jeśli ktoś ma możliwość zainwestowania takich pieniędzy, to przyszłe zyski będą tylko jego, lecz najczęściej młodzi pisarze wybierają na współpracę z jednym z wydawnictw. W takim przypadku to ono będzie finansować całość procesu, aż do ukazania się książki na półkach w księgarniach. Nawiązanie współpracy z wydawnictwem ma jeszcze jeden plus, a mianowicie to, że w trosce o również swoje przychody wydawnictwo będzie promować taką książkę, a ma na to znacznie większe możliwości.