Różne drogi dotarcia do klienta. Reklama w przestrzeni miejskiej.

billboardy
Przedsiębiorstwa oferujące pewne popularne dobra, tworzące całkiem nowe marki, starają się o to, żeby ich promocja była rzucająca się w oczy i mogła dotrzeć do jak największej ilości ludzi. Możemy postawić na reklamę telewizyjną albo w radio nadawaną w najlepszym momencie dnia, możemy zlecić serię tekstów sponsorowanych w gazetach albo zatrudnić osoby roznoszące ulotki, które obejdą okolicy wiele razy, by przypadkowym ludziom dać tę bardzo ulotną informację. Ale który sposób reklamy najlepiej zyska potencjalnych klientów w większym mieście?

billboard
Autor: ING Group
Źródło: http://www.flickr.com
Z różnych nośników reklamy outdoorowej najbardziej rozpowszechnionymi są billboardy i bannery stacjonarne, a dużo dalej – dmuchane przedmioty. Oczywiście duży plakat reklamowy typu billboard Bydgoszcz, Katowice czy Warszawa mają ich w centrum miasta całkiem dużo, daje niebywale atrakcyjny i twórczy komunikat, jeżeli jest opracowany z pazurem. Billboard operuje słowem i obrazami w sposób bardzo pomysłowy – porównaj informacje (porównaj informacje).

Dobry poster posługuje się klarownym, zrozumiałym językiem i symbolami dostosowanymi do targetu, co sprawia, iż odbiorca natychmiast wie, co tak naprawdę zobaczył na plakacie. Pomysłowo przystosowane części przestrzenne sprawiają, iż ten rodzaj przekazu jest wyjątkowy, wpada w oko, a wybrane elementy zostają w pamięci przez lata. Dzięki temu reklama zewnętrzna doskonale
billboard
Autor: Marcel Ekkel
Źródło: http://www.flickr.com

prezentuje markę, produkt, usługę, do jakich przyciąga barwami, kompozycją, kreatywnością albo prostym komunikatem.

Ale pojawia się sporo głosów, iż billboardy Łódź czy inne miasta w naszym kraju po prostu szpecą. Ogromna ilość reklamy zewnętrznej sprawia, iż urok miast po prostu znika. Promujący samo miasto billboard Bydgoszcz umiejscowiony w konkretnych miejscach w przestrzeni i na peryferiach wygląda niczego sobie, ale pokazujące się z ogromną częstotliwością bannery promocyjne całkiem zabijają niepowtarzalny klimat miast.

Reklama outdoorowa z pewnością działa, nie musimy być fachowcem, aby to ocenić. Ale instalowane w całym mieście duże billboardy Łódź czy inne miasta po prostu oszpecają. Historycznego centrum miasta i urokliwych uliczek za chwilę po prostu nie będzie.