Różne drogi dotarcia do klienta. Reklama w przestrzeni miejskiej.

Przedsiębiorstwa oferujące pewne popularne dobra, tworzące całkiem nowe marki, starają się o to, żeby ich promocja była rzucająca się w oczy i mogła dotrzeć do jak największej ilości ludzi. Możemy postawić na reklamę telewizyjną albo w radio nadawaną w najlepszym momencie dnia, możemy zlecić serię tekstów sponsorowanych w gazetach albo zatrudnić osoby roznoszące ulotki, które obejdą okolicy wiele razy, by przypadkowym ludziom dać tę bardzo ulotną informację. Ale który sposób reklamy najlepiej zyska potencjalnych klientów w większym mieście?

billboard

Autor: ING Group
Źródło: http://www.flickr.com
Z różnych nośników reklamy outdoorowej najbardziej rozpowszechnionymi są billboardy i bannery stacjonarne, a dużo dalej – dmuchane przedmioty.

Czy zaintrygował Cię ten artykuł? Jeśli tak, to kliknij to i przejrzyj tam kolejne zajmujące wątki. Nie zwlekaj!

Oczywiście duży plakat reklamowy typu billboard Bydgoszcz, Katowice czy Warszawa mają ich w centrum miasta całkiem dużo, daje niebywale atrakcyjny i twórczy komunikat, jeżeli jest opracowany z pazurem. Billboard operuje słowem i obrazami w sposób bardzo pomysłowy – porównaj informacje.

Dobry poster posługuje się klarownym, zrozumiałym językiem i symbolami dostosowanymi do targetu, co sprawia, iż odbiorca natychmiast wie, co tak naprawdę zobaczył na plakacie. Pomysłowo przystosowane części części do wózków widłowych przestrzenne sprawiają, iż ten rodzaj przekazu jest wyjątkowy, wpada w oko, a wybrane elementy zostają w pamięci przez lata. Dzięki temu reklama zewnętrzna doskonale

billboard

Autor: Marcel Ekkel
Źródło: http://www.flickr.com

prezentuje markę, produkt, usługę, do jakich przyciąga barwami, kompozycją, kreatywnością albo prostym komunikatem.

Ale pojawia się sporo głosów, iż billboardy Łódź czy inne miasta w naszym kraju po prostu szpecą. Ogromna ilość reklamy zewnętrznej sprawia, iż urok miast po prostu znika. Promujący samo miasto billboard Bydgoszcz umiejscowiony w konkretnych miejscach w przestrzeni i na peryferiach wygląda niczego sobie, ale pokazujące się z ogromną częstotliwością bannery promocyjne całkiem zabijają niepowtarzalny klimat miast.

Reklama outdoorowa z pewnością działa, nie musimy być fachowcem, aby to ocenić. Ale instalowane w całym mieście duże billboardy Łódź czy inne miasta po prostu oszpecają. Historycznego centrum miasta i urokliwych uliczek za chwilę po prostu nie będzie.