Opakowania reklamowe jako kreator wizerunku firmy są również elementem tak zwanego corporate identity, czyli identyfikacji wizualnej firmy. Tworzone pod tym kątem opakowania są więc składnikiem większej filozofii mającej za zadanie kreacje konkretnego obrazu marki wśród klientów – obecnych klientów, co oznacza tych którzy już zakupili produkt, lecz także tych potencjalnych – opakowanie przenoszone choćby na trasie samochód-sklep jest formą niezwykle mobilnej promocji (przejdź na roboplast.com.pl). Oczywiście to kwestia projektu, jeśli opakowanie jest właściwie zaprojektowane, tj. w sposób przyciągający uwagę wybranej grupy klientów – rzeczywiście do nich trafi.
Wizerunek firmy – już zaprojektowany i wykreowany powinniśmy utrwalić w świadomości klientów. Co ważne. opakowania reklamowe będą do tego idealnie. Ich funkcjonalność i możliwość wielokrotnego wykorzystania sprawia, że choćby jeden raz otrzymane przez klienta opakowanie może regularnie przypominać o firmie i produkcie.
W ten sposób dochodzi do utrwalenia wizerunku marki. I to prawdopodobnie najbardziej istotne zadanie, zwłaszcza w kontekście czysto ludzkich zachowań – przeważnie jesteśmy zbieraczami i nie wyrzucamy artykułów, jakie są estetyczne i niezwykle praktyczne. I tak to właśnie działa, że niby opakowanie to tylko dodatek do konkretnego produktu, a tak naprawdę to ważny element większej całości. Trzeba o tym pamiętać.
Najnowsze komentarze