Jak to jest z robieniem zakupów? Działają na nas te wszystkie sztuczki marketingowe, czy nie? Co o tym myślimy?

Lista koniecznych produktów z pewnością będzie się sprawdzać w sytuacji zakupów spożywczych, ponieważ pozwala uniknąć jałowego krążenia po sklepie. Jednakże przy okazji kupowania ubrań lub książek lista nie jest już taka niezastąpiona. Dlaczego? Po prostu, takie produkty nie kupujemy raczej w takiej liczbie, jak artykuły spożywcze. Jednocześnie dokonywanie zapasów nie musi być oczywistym synonimem mądrego kupowania.

Zakupy

Źródło: http://pixabay.com/
Musimy mieć na uwadze, że produkty posiadają określoną datę do spożycia, a ponadto ich zbyt wielkie zapasy mogą zabierać za wiele miejsca. Z różnorodnych badań wynika, że wiele Polek wykorzystuje okazje, robiąc zakupy podczas wyprzedaży w sklepach. I to w różnych sytuacjach, ale przede wszystkim w dużych galeriach, w większych miastach, jak zakupy w Krakowie.

To rozwiązanie nie musi jednak oznaczać mądrego podejścia do robienia zakupów, często okazuje się, że wyprzedaże to bardzo dobrze przemyślany zabieg marketingowy, na którym zyskują sklepy, nie klienci. Poznane już są przypadki przeklejania oraz podwyższania cen przed rozpoczęciem wyprzedaży, ażeby wywołać u kupujących efekt pozorowanych oszczędności i sprowokować do sięgnięcia po dany produkt, który w czasie intensywnie reklamowanej obniżki będzie kosztować tyle, ile kosztowałby w normalnej sprzedaży – więcej.

Innym ciekawym sposobem, który stosują sklepy podczas wyprzedaży, są tak zwane merchandisingowe taktyki.

Nie ociągaj się – jeśli spodobał Ci się ten opis, to do zweryfikowania (https://www.hmlnosewicz.pl/oferta/mieszalniki/) mamy też zbliżone wątki na stronie, która widnieje pod podanym linkiem.

Produkty w promocyjnych cenach są zlokalizowane w przestrzeni sklepów w taki sposób, ażeby nie tworzyły jednej wyspy z superofertą, ale by były rozmieszczone w różnych częściach sklepu. Istnieje prosta zasada, a polega ona na tym, że w im więcej miejsc klient zajrzy, to większą ilość produktów zobaczy. W konsekwencji więcej zakupi – ceneolokalnie.pl/krakow/fondue-i-raclette.

Różne badania ukazują też, że Polacy przez mądre robienie zakupów rozumieją kupowanie wyłącznie tego, co jest im w danej chwili konieczne. Wiele osób tak więc zwraca uwagę, że inteligencja zakupowa przejawia się w wybieraniu lepszej jakości produktów, nawet, jeżeli są droższe. Wielu także jest zdania, iż inteligentne kupowanie wiąże się z dokonaniem wyboru najlepszej jakości produktów i jednoczesnym zwracaniem uwagi na ich cenę. Ważne też jest przekonanie, iż kupowanie najbardziej tanich produktów wpisuje się w ideę smart shoppingu. To dobry znak, bowiem „tanie”, wcale nie musi oznaczać „dobre”. Niska jakość niedrogich produktów zmusza często klientów do ponownego dokonania zakupu i w efekcie, do ponownego wydania swoich oszczędności.