
zobacz:
Jeśli przedsiębiorstwo jest spore, zatrudnia ponad sto osób, każda z nich powinna mieć na stanowisku telefon, lub jest to dla przykładu call center obowiązkowym rozwiązaniem jest centrala telefoniczna. Obecnie są to elektroniczne sprzęty, sterowane przy pomocy komputera. Obecnie obsługą takiego urządzenia zajmuje się raczej administrator komputerowy, który powinien sprawdzać jej funkcjonowanie. Jeszcze niedawno była to nieszczególnie miła pracownica, rzucająca zmęczonym tonem „Łączę!”.
czytaj:
Z miesiąca na miesiąc większą popularnością cieszą się różnego rodzaju rozwiązania voip, czyli komunikacja bazująca na wysyłaniu mowy za pomocą łączy internetowych. Oczywiście zainstalowanie tego rodzaju telefonii w firmie wymaga nabycia odpowiedniej centrali, odpowiednio dobranych aparatów telefonicznych i nie jest wolne od wad, ale rozmowy są o wiele tańsze niż przy użyciu zwykłych rozwiązań telefonicznych. Główną wadą rozwiązań tego rodzaju jest utrata możliwości rozmów, gdy nie mamy połączenia z Internetem, co czasami się dzieje. Może dochodzić także do przeciążeń sieci, zatem trzeba już na etapie projektowania przewidzieć średnią ilość rozmów i aparatów. Mimo wszystko warto jednak inwestować w tego typu rozwiązania. Zwracają się bardzo szybko i mają o wiele więcej zalet niż wad. Telefony IP są przyszłością komunikacji, więc nie obawiajmy się korzystać z tego rodzaju rozwiązań w swoim przedsiębiorstwie.
Najnowsze komentarze